Алматы қаласы Білім басқармасының
«№37 жалпы білім беретін мектеп»
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі:
+7(727) 227-68-99
Есепші бөлімі:
+7(727) 301-36-73
Нашар көрушілер
нұсқасы
17
қараша
2022

Жалпы құқықтық білім. Правовой Всеобуч

                                                         

Жалпы құқықтық білім.

Құқықтық мәдениет дегенді қалай түсінеміз? Құқықтық мәдениет – халықтың жалпы мәдениетінің құрамдас бөлігі, оның принциптеріне сүйене отырып, оның даму деңгейінің, халықтың менталитетінің көрінісі болып табылады. Құқықтық мәдениетті қалыптастыру – күрделі мәселе. Оларды ортақ міндет біріктіреді – қоғамда тұлғаның нақты мінез-құлық еркіндігіне кепілдік беретін және қоғам алдындағы жауапкершілікпен байланыстыратын, оның құқықтарын, әлеуметтік қауіпсіздігін қамтамасыз ететін, оның қадір-қасиетін құрметтейтін моральдық-құқықтық ахуал жасау, яғни адамды экономикалық, әлеуметтік, саяси, мәдени процестердің ортасына қояды.

Құқықтық сананың оңды дамуы, біздің ойымызша, құқықтық мәдениеттің қалыптасуына оң әсерін тигізеді.

Оқушылар мен мұғалімдер, соның ішінде ата-аналар арасында құқық пен құқықтық нормаларды қолдану ерекшеліктерін түсіндіру қоғамдық өмірдің барлық аспектілерін реформалау жағдайында қажеттілік болып табылады. Оқушылар арасында құқық бұзушылықтың алдын алу бойынша тұрақты жұмыс жүргізу талап етіледі. Құқықтар мен міндеттерді жеткіліксіз білу жеке адам үшін де, қоғам үшін де көптеген зардаптарға әкеледі. Құқықтық мәдениеті жоқ адам оңай айла-шарғы жасаудың, алдаудың объектісіне айналуы мүмкін, сондай-ақ ондай адам да (саналы немесе бейсаналық) құқыққа қайшы әрекеттер жасауға, қоғамдағы қылмыстық ахуалды өршітуге бейім болады.

Жастардың құқықтық мәдениетіне келетін болсақ, оны қалыптастыру жауапкершілігі адамның өзіне және оның отбасына ғана емес, мемлекетке де жүктелетінін білесіздер.

Мемлекет басшысы Қ.С. Тоқаев сондай-ақ ашық, демократиялық қоғамның іргетасын дәйекті түрде нығайта отырып, демократия мен заңның үстемдігі бір-бірінен бөлінбейтін нәрселер екенін, бірінсіз бірінсіз өмір сүре алмайтынын естен шығармау керектігін атап өтті. Сондықтан бізге азаматтардың құқықтары мен бостандықтарын қорғаудың тиімді жүйесі қажет».

№37 ҚГУОШТА ҚҰҚЫҚТЫҚ БІЛІМ БЕРУ ТУРАЛЫ ЕРЕЖЕЛЕР

  1. Жалпы ережелер
  2. Құқықтық жалпы білім беру – бұл оқушыларға, мұғалімдерге, ата-аналарға құқықтық насихат және құқықтық тәрбие беру жүйесі.
  3. Осы Ереже ҚМУ № 37 ЖОББМ құқықтық жалпы білім беруді жүргізудің мақсаттарын, қағидаттарын және тәртібін анықтайды.
  4. Жалпы құқықтық тәрбиенің мақсаты – оқушылардың, мұғалімдердің, ата-аналардың құқықтық мәдениетін арттыру және заңды құрметтеу дәстүрін қалыптастыру.
  5. Құқықтық жалпыға бірдей білім беру келесі міндеттерді шешеді:

        1) құқықтық тәрбиені жүзеге асыру, оқушылардың, мұғалімдердің, ата-аналардың құқықтық мәдениетін арттыру; құқықтық сана және заңнамалық актілерді, оларды бұзғаны үшін жауапкершілік шараларын білу;

     2) Қазақстан Республикасы Конституциясының, заңдарының, министрлiктердiң бұйрықтарының және өзге де құқықтық актiлердiң талаптарын түсiндiру, оқушыларға, педагогтарға, ата-аналарға уақтылы жеткiзу.

  1. Құқықтық жалпы білім берудің негізгі принциптері:
  • әмбебаптық;
  • жүйелілік;
  • үздіксіздік;
  • құқықтық білім алуға қызығушылық және оларды алу мүмкіндігін жүзеге асыруды қамтамасыз ету бойынша әкімшіліктің, педагогикалық ұжымның міндеті;
  • даралық (жас ерекшеліктерін, тыңдаушылардың категорияларын ескере отырып).
  1. Құқықтық жалпы білім беруді ұйымдастыру
  2. Мектеп әкімшілігі жас ерекшеліктері мен категорияларын ескере отырып, әдістемелік ұсыныстарды, тақырыптық оқыту жоспарларын әзірлеуді қамтамасыз етеді.
  3. Жалпы құқықтық білім беруді ұйымдастыруға заң қызметтері мен мемлекеттік комитеттердің қызметкерлері тартылады.
  4. Мектеп әкімшілігі құқықтық тақырыпта стенд, 1-11 сынып сынып жетекшілері бұрыштарды безендіруді жүзеге асырады.
  5. Құқықтық жалпы білім беруді ұйымдастыруға жалпы басшылықты және бақылауды, әдістемелік басшылықты мектеп әкімшілігі жүзеге асырады.

III. Құқықтық жалпы білім беруді жүргізу тәртібі

  1. Құқықтық жалпыға бірдей білім беру келесі топтарда құқықтық тәрбие беруді көздейді: бірінші топ – 1-11 сынып оқушылары; Екінші топ – ата-аналар.

Оқушылардың сабаққа қатысуын және сабаққа қатысуын қамтамасыз ету сынып жетекшілеріне жүктелген. Оқу-тақырыптық жоспарды әзірлеу мектеп әкімшілігіне, тақырыптық сабақтарды әзірлеу лекциялық топ жетекшісіне (бұйрық бойынша) жүктеледі.

Үшінші топ – мұғалімдер.

Оқушылардың сабаққа қатысуын қамтамасыз ету мектеп әкімшілігінің міндеті.

Оқу-тақырыптық жоспарды, тақырыптық сабақтарды жасау мектеп әкімшілігіне жүктеледі.

  1. Білім алушыларға құқықтық жалпы білім беруді:
  • апта сайынғы 15 минуттық сессияларды өткізу; дәрістер, сынып сағаттары;
  • құқық және заңдылық мәселелерін зерттеу бойынша дөңгелек үстел ұйымдастыру;
  • түскен ұсыныстарға сәйкес басқа нысанда.
  1. Мұғалімдерге құқықтық жалпы білім беруді:
  • тоқсанына бір рет дәрістер өткізу;
  • құқық және заңдылық мәселелерін зерттеу бойынша дөңгелек үстел ұйымдастыру;
  • дамыту және педке келтіру. қабылданған нормативтік құқықтық актілер бойынша жадынамалар, ұсыныстар тобы;
  • Қазақстан Республикасының заңнамасын және оны қолдану тәжірибесін оқып-үйрену бойынша әрбір мұғалімнің жүйелі өзіндік жұмысы;
  • түскен ұсыныстарға сәйкес басқа нысанда.
  1. Ата-аналарға құқықтық жалпыға бірдей білім беруді:
  • жылына 2 рет дәрістер өткізу;
  • және бойынша дөңгелек үстел ұйымдастыру

  Правовой ВСЕОБУЧ

Что мы понимаем под правовой культурой? Правовая культура - неотъемлемая часть общей культуры народа, базируется на её началах, является отражением уровня её развития, менталитета народа. Формирование правовой культуры - это комплексная проблема. Их объединяет общность задачи - создание морально-правового климата в обществе, который гарантирует реальную свободу поведения личности и соединении с ответственностью перед обществом, обеспечивает её права, социальную защищённость, уважение её достоинства, то есть ставит человека в центр экономических, социальных, политических, культурных процессов.

Позитивное развитие правосознания на наш взгляд положительно влияет на оформление правовой культуры.

Разъяснение особенностей применение права и правовых норм среди учащихся, и педагогов, в том числе среди родителей является необходимостью в условиях реформирования всех сторон общественной жизни. Среди учащихся, требуется вести постоянную работу по профилактике правонарушений. Недостаточные знания прав и обязанностей имеет множество последствий, как для самого человека, так и для общества. Не обладающий правовой культурой человек легко становиться объектом манипулирования, обмана, также такой человек более склонен (осознанно или неосознанно) к совершению противоправных действий, накалять криминальную обстановку в обществе.

Когда речь идет о правовой культуре молодежи, то, как известно, ответственность за ее формирование лежит не только на самом человеке и его семье, но и на государстве.        

Глава государства К.С. Токаев также отметил, что последовательно укрепляя основы открытого, демократического общества, мы не должны забывать, что демократия и правопорядок – вещи неразделимые, одно не может существовать без другого. Поэтому нужна эффективная система защиты прав и свобод граждан». 

ПОЛОЖЕНИЕ  О ПРАВОВОМ ВСЕОБУЧЕ В КГУОШ №37

I. Общие положения

  1. Правовой всеобуч - это система правовой пропаганды и правового воспитания учащихся, педагогов, родителей.
  2. Настоящее Положение определяет цели, принципы и порядок проведения правового всеобуча в КГУ ОШ №37
  3. Цель правового всеобуча - повышение правовой культуры  учащихся, педагогов, родителей и формирование традиции уважения к закону.
  4. Правовой всеобуч решает следующие задачи: 

       1) осуществление правового обучения, повышение правовой культуры учащихся, педагогов, родителей; юридической осведомленности и знаний законодательных актов, мер ответственности за их нарушения; 

    2) разъяснение, своевременное доведение требований Конституции Республики Казахстан, законов, приказов  Министерств  и иных правовых актов до учащихся, педагогов, родителей.

  1. Основными принципами правового всеобуча являются:
  • всеобщность;
  • системность;
  • непрерывность;
  • заинтересованность в получении правовых знаний и обязанность   администрации, педагогического  коллектива обеспечить реализацию возможности их получения;
  • индивидуальность (учет возрастных  особенностей, категории слушателей).

II. Организация правового всеобуча

  1. Администрация школы обеспечивает разработку методических рекомендаций,  тематических планов обучения с учетом возрастных особенностей и категорий.
  2. В работе по организации правового всеобуча привлекаются работники юридических служб, государственных комитетов.
  3. Администрации школы осуществляет оформление стенда  на правовую  тему, классные руководители 1-11 классов  -  уголков.
  4. Общее руководство и контроль за организацией правового всеобуча, методическое руководство осуществляет администрация школы.

III. Порядок проведения правового всеобуча

  1. Правовой всеобуч предусматривает правовое обучение по следующим группам: первая группа – учащиеся 1-11 классов; вторая  группа- родители.

Обеспечение явки слушателей и занятий возлагаются на классных руководителей. Разработка учебно-тематического плана возлагается на администрацию школы, разработка  тематических  занятий   возлагается на руководителя лекторской группы (согласно приказа).

Третья  группа – педагоги.

Обеспечение явки слушателей возлагается на администрацию школы.

Разработка учебно-тематического плана,   тематических занятий  возлагается на администрацию школы.

  1. Правовой всеобуч для  учащихся   осуществляется путем: 
  • проведения еженедельных 15-минутных занятий; лекций, классных часов;
  • организации круглого стола по изучения вопросов права и законности; 
  • в иной форме, в соответствии с поступившими предложениями.
  1. Правовой всеобуч для  педагогов   осуществляется путем: 
  • проведения  лекций 1 раз в четверть;
  • организации круглого стола по изучения вопросов права и законности; 
  • разработка и доведение до пед. коллектива  памяток, рекомендаций по принятым нормативным правовым актам; 
  • регулярной самостоятельной работы каждого педагога по изучению законодательства Республики Казахстан и практики его применения; 
  • в иной форме, в соответствии с поступившими предложениями.
  1. Правовой всеобуч для родителей осуществляется путем: 
  • проведения  лекций 2 раз в год;
  • организации круглого стола по изучения вопросов права и законности; 
  • разработка и доведение до родительской общественности памяток, рекомендаций по принятым нормативным правовым актам; 
  • в иной форме, в соответствии с поступившими предложениями.